18 kwietnia 2016 Kartka dla sąsiada
Czasami widzimy niewłaściwe zachowanie naszych sąsiadów – śmiecenie, zbyt głośne zachowanie, złe parkowanie. Nie chcąc jednak popadać z nimi w konflikt, nie zwracamy im uwagi. Spółdzielnia Mieszkaniowa „Nadodrze” przygotowała specjalną „Kartkę dla sąsiada”, którą można wrzucić do skrzynki komuś kłopotliwemu.
Pomysł stworzenia kartki zrodził się podczas jednego z zebrań. Pracownicy administracji osiedlowych od czasu do czasu otrzymują od lokatorów skargi na sąsiadów. W niektórych przypadkach SM „Nadodrze” stara się interweniować, jednak w wielu nie ma odpowiednich narzędzi, by problem rozwiązać. Chodzi zwykle o sytuacje naruszania zasad dobrego zachowania i nadużywanie sąsiedzkiej wyrozumiałości. W takich właśnie przypadkach pomocna może być nasza kartka.
Można ją odebrać we wszystkich administracjach osiedlowych. Potem na odwrocie kartki należy zaznaczyć problem, który stwarza osoba z sąsiedztwa albo dopisać własną uwagę, a następnie wrzucić kartkę do skrzynki danego sąsiada. Liczymy na to, że odbiorca, który otrzyma kartkę, zrozumie swój błąd i nie będzie więcej naruszał powszechnie panujących reguł.
Staraliśmy się, by pocztówka była kolorowa i miała wyważoną treść. Chodzi nam bowiem o delikatne i dyskretne zwrócenie uwagi, a nie wywoływanie dodatkowych konfliktów. Nikt też nie powinien się obrażać, jeśli taką kartkę znajdzie w swojej skrzynce pocztowej. Bywa, że nawet nie zdajemy sobie sprawy, iż nasze zachowanie może być kłopotliwe dla innych. Mamy nadzieję, że przygotowana kartka poprawi jakość życia na naszych osiedlach.