17 marca 2017 Próba oszustwa i wyłudzenia
Kategoria: Aktualności
Otrzymaliśmy sygnały od jednego z mieszkańców, że ktoś próbował naciągnąć go na kwotę kilkudziesięciu złotych. Wyglądało to następująco: zadzwonił jego telefon, w którym usłyszał nagranie informujące, że ma zadłużenie wobec spółdzielni związane z opłatami za wodę w wysokości kilkudziesięciu złotych. W nagraniu padł numer konta, na który mieszkaniec miał uregulować zaległości.
Pani, która odebrała taki telefon, nie zdążyła zanotować numeru konta, więc zgłosiła się do nas. Okazało się, że nie ma żadnych zaległości. Była to więc zwykła próba oszustwa i wyłudzenia.
Dlatego ostrzegamy mieszkańców, by weryfikowali wszystkie tego typu telefony i w razie wątpliwości zgłaszali się do spółdzielni. Takie próby oszustwa powinni też zgłaszać policji.
Co warte podkreślenia, spółdzielnia nigdy nie informuje o zaległościach drogą telefoniczną czy mailową, o ile wcześniej nie poprosił o to dany lokator. Takie informacje są dostarczane na piśmie i trafiają do lokatorów tradycyjną pocztą lub za pośrednictwem upoważnionego pracownika spółdzielni.