8 czerwca 2015 Rusza jubileuszowa edycja „Wakacyjnej Pracy dla Młodych”
Kiedy dziewięć lat temu pomysł „Wakacyjnej Pracy dla Młodych” wchodził w życie, nikt chyba nie przypuszczał, że tak mocno wpisze się w kalendarz działań na rzecz mieszkańców Głogowa. Teraz widać, że był to strzał w dziesiątkę. W ciągu dotychczasowych edycji Spółdzielnia Mieszkaniowa „Nadodrze” zatrudniła ponad tysiąc uczniów i studentów. Chętnych do podjęcia pracy jest kilka razy więcej.
Program zatrudniania młodych osób podczas wakacji zrodził się w SM Nadodrze w 2006 roku. Pełnoletni uczniowie i studenci angażowani byli w drobne prace konserwatorskie i pielęgnację terenów zielonych. Pracowali przez dwa tygodnie na wybranych osiedlach. Zadania do realizacji wyznaczali kierownicy poszczególnych jednostek.
W ciągu kolejnych lat zwiększała się liczba uczestników programu, mogli też zarobić coraz większe pieniądze. Aspekt finansowy nie był jednak z założenia najważniejszym elementem „Wakacyjnej Pracy”. Chodziło przede wszystkim o wykorzystanie potencjału młodych ludzi oraz ich zaangażowania do pracy, a także zagospodarowanie ich czasu wolnego podczas wakacji. Takie działania nie tylko kształcą młodzież i przygotowują do podjęcia w przyszłości stałej pracy, ale też wyrabiają szacunek do pracy innych.
Warto także wspomnieć, że „Wakacyjna Praca dla Młodych” jest jednym z największych tego typu programem w Polsce. Od ośmiu lat zadanie realizowane jest wspólnie z Gminą Miejską Głogów, a w zeszłym roku prowadzone było też z Powiatem Głogowskim. W tym roku Gmina ponownie wsparła program, dzięki czemu możliwe będzie zatrudnienie większej liczby uczestników, a także zwiększenie, w porównaniu z poprzednim rokiem, ich zarobków.
W tym roku, podobnie jak w poprzednim, zatrudnione zostaną osoby pełnoletnie oraz młodociane (w wieku 16-17 lat). W każdej grupie pracę znajdzie po 65 osób, które zostaną podzielone na dwa turnusy – pierwszy w dniach 6-17 lipca, drugi – 20-31 lipca. Rekrutacja do tegorocznej – jubileuszowej – edycji programu odbędzie się 30 czerwca w holu głównym Miejskiego Ośrodka Kultury w Głogowie, w godzinach 9-11. Każdy chętny będzie musiał wypełnić odpowiednią kartę zgłoszeniową i wrzucić ją do urny. Potem nastąpi losowanie, które wyłoni uczestników programu. Szanse na otrzymanie pracy ma każdy. Liczba osób chętnych do udziału w rekrutacji jest nieograniczona.
Kandydaci do podjęcia pracy muszą spełnić odpowiednie wymagania. Osoby pełnoletnie muszą być zameldowane na terenie Gminy Miejskiej Głogów, być uczniami lub tegorocznymi absolwentami szkół ponadgimnazjalnych albo studentami uczelni wyższych. Przy podpisywaniu umowy konieczne jest posiadanie dowodu osobistego. Natomiast osoby małoletnie, czyli w wieku 16-17 lat, muszą dodatkowo posiadać ważną legitymację szkolną oraz mieć podpisaną przez rodziców lub prawnych opiekunów zgodę na podjęcie pracy. Każdy uczestnik będzie musiał również wziąć udział w spotkaniu organizacyjnym oraz szkoleniu BHP.